تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

عملیات ضربتی ۵  کلانتری مشهد به دستگیری ۱۲ مجرم سابقه دار منجر شد

  • کد خبر: ۶۸۸۹۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
عملیات ضربتی ۵  کلانتری مشهد به دستگیری ۱۲ مجرم سابقه دار منجر شد
روز گذشته مرحله دیگری از عملیات‌های سریالی «مقابله با سرقت و جرائم خشن» در چند نقطه از شهر مشهد از سوی مأموران ۵  کلانتری اجرا شد که سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد به تشریح آن‌ها پرداخت.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ چند سالی است که پلیس مشهد برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی شهر و مقابله با هنجارشکنان و بزهکاران اجتماعی طرحی ضربتی تحت عنوان «مقابله با سرقت و جرائم خشن» را در سطح مشهد اجرا کرده است که تاکنون تعداد بسیار زیادی از مجرمان و تبهکاران سابقه دار و خطرناک در این کلان شهر شناسایی و جلب قانون شده اند. روز گذشته نیز مرحله دیگری از این عملیات‌های سریالی در چند نقطه از شهر مشهد از سوی مأموران ۵ کلانتری اجرا شد که سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد به تشریح آن‌ها پرداخت.


کلانتری میرزاکوچک خان

گزارش سرقت‌های پی در پی کابل‌های فشار قوی در برخی از مناطق حاشیه شهر به پلیس، مأموران دایره تجسس کلانتری میرزا کوچک خان را بر آن داشت تا برای شناسایی و دستگیری عامل این اقدام مجرمانه وارد عمل شوند.
 
مأموران براساس تازه‌ترین تحقیقات خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم این پرونده فردی سابقه دار و تبعه خارجی است. پیگیری‌های این پرونده سیر مراحل قانونی خود را طی می‌کرد که منابع اطلاعاتی پلیس خبر رؤیت متهم کابل دزد را به کلانتری میرزاکوچک خان اعلام کردند.
متهم که شبانه در یکی از مناطق بیابانی مشهد بالای دکل برق فشار قوی رفته بود با مشاهده خودرو پلیس که به سمت او می‌آمد، برای اینکه فرار کند خود را از ارتفاع این دکل برق به پایین انداخت. در این میان سارق جوان از ناحیه پا مصدوم شد و مأموران که به موقع بالای سرش رسیده بودند او را دستگیر کردند و با اورژانس به بیمارستان انتقال دادند. تحقیقات از این سارق ۳۶ ساله ادامه دارد.


کلانتری شهید آستانه پرست

برای چندمین بار بود که از یک سوئیت آپارتمان در حوزه استحفاظی کلانتری شهید آستانه پرست دزدی می‌شد. این بار فرد سارق تلویزیون، فرش و یک دستگاه دیجیتال را برده بود. با توجه به اینکه مالک این مجموعه اقامتی به مسافرت رفته بود، هربار خبر سرقت با کمی تأخیر به مأموران اعلام می‌شد و تا زمانی که پلیس در محل حاضر شود متهم فرصت فرار داشت.
 
در آخرین سرقت، اما بخت با سارق یار نبود و مجریان قانون موفق شدند سرنخی از سرقت این فرد که زنی جوان است را کشف کنند. دوربین‌های مداربسته چند واحد اقامتی تصاویر او را گرفته بودند و همین اطلاعات موجب شد تا ضابطان قضایی در کلانتری یازدهم مشهد رد سارق را بزنند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم در دام مجریان قانون گرفتار شد و زمانی که قصد داشت برای سرقت دیگری از این محل نقشه‌ای بچیند دستگیر شد.


کلانتری سیدی

با اعمال زور و تهدید طعمه‌های خود را تلکه می‌کردند و یا زمانی که شهروندان حواسشان نبود و در خیابان گرم صحبت با گوشی تلفن همراه خود بودند، سررسیده و در یک چشم برهم زدنی تلفن را چنگ زده و متواری می‌شدند.
گزارش مردمی در منطقه سیدی از گوشی قاپی‌های ۲ جوان موتورسوار موجب شد تا مأموران کلانتری سیدی مشهد برای شناسایی و دستگیری این افراد وارد عمل بشوند. مأموران ابتدا با جمع آوری مستندات موجود به مدارک و شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان این پرونده ۲ جوان کم سن وسال هستند.

در قدم بعدی مأموران با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده رد متهمان را در یکی از مناطق سیدی زدند و آن‌ها را شناسایی کردند. متهمان که ۲ جوان ۱۶ و ۱۸ ساله هستند قبل از اینکه موفق به فرار شوند در دام قانون گرفتار و سرانجام دستگیر شدند.

با دستگیری ۲ جوان سارق که از اتباع خارجی هستند ۵ مال باخته به کلانتری سیدی مراجعه کردند و مدعی شدند سارقان به تازگی گوشی تلفن همراه آن‌ها را سرقت کرده اند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفتند.


کلانتری پنجتن

شماره پلاک خودرو را دست کاری کرده بودند تا پلیس ردشان را نزند. مأموران که از دور نامحسوس رفتار مشکوک آن‌ها را زیر نظر داشتند زمانی که متوجه شدند سرنشینان خودرو قصد سرقت دارند بلافاصله وارد عمل شدند و آن‌ها را دستگیر کردند. این حرکت غافل گیرانه پلیس راننده و دیگر همدستش را شوکه کرده بود. آن‌ها که فکرش را هم نمی‌کردند به دام قانون بیفتند ۲ همدست دیگر خود را نیز معرفی کردند.

مأموران کلانتری پنجتن در قدم بعدی با در دست داشتن سرنخ‌های موجود ۲ متهم دیگر این پرونده را نیز دستگیر کردند و از مخفیگاه آن‌ها یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سرقتی را به همراه ۴ گوشی مسروقه کشف کردند. در حالی که مجریان قانون مرحله دوم این عملیات را اجرا کردند ۲ مال خر اموال مسروقه برای خرید موتورسیکلت سرقتی در محل حضور داشتند که از سوی پلیس دستگیر شدند.
 
متهمان به دام افتاده تاکنون به سرقت چند دستگاه موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه اعتراف کرده اند. تحقیقات مأموران دایره تجسس کلانتری پنجتن برای شناسایی تعداد جرائم ارتکابی این افراد ادامه دارد. یک زن نیز با این گروه سارق همکاری داشته که از سوی ضابطان قضایی دستگیر شد.


کلانتری شهرک ناجا

آخرین مرحله از این طرح ضربتی را مأموران کلانتری شهرک ناجا به اجرا گذاشتند. در این مأموریت مخفیگاه یکی از توزیع کنندگان مواد افیونی در بولوار وکیل آباد مشهد شناسایی شد. مجریان قانون با دردست داشتن مجوز قضایی ضمن ورود به محل، در بازرسی از آن مقدار دو کیلو و ۱۳۰ گرم تریاک را کشف و ضبط کردند. در این عملیات نیز یک متهم دستگیر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->